Informații reale și zvonuri distribuite prin rețelele sociale

Informații reale și zvonuri distribuite prin rețelele sociale

Prin impactul  rețelelor  sociale se înțelege deseori și o rețea (informațională) de utilizatori  conectați la internet, bazată pe anumite site-uri web la care utilizatorii se pot înscrie și interacționa cu alți utilizatori, deja înscriși. Aceste rețele sociale fac parte din fenomenul relativ nou, global, numit Web 2.0. Astfel, membrii unei rețele sociale sunt legați între ei în mod informal, fără obligații, dar de obicei prin comunicare prin retele sociale contribuie activ la colectarea și răspândirea informațiilor pe întregul glob prin intermediul webului.

Eventual denumirea unei astfel de rețele (informaționale) de utilizatori s-ar putea echivala cu „rețea internetică de utilizatori”, asfel luand nastere si grupuri de discutii in retele sociale, care-si impartasesc intre ei diferite impresii si isi comunica anumite informatii comune cu privire la activitatile pe care le desfasoara intre ei.

Pe lângă beneficiile acestor rețele, care facilitează de exemplu întrajutorarea membrilor, formarea de noi cunoștințe și prieteni,care se desfasoara virtual sau prin  prin activitatea online cu  răspândirea rapidă a știrilor și zvonurilor („bârfelor”), aceste rețele ascund și pericole, deoarece de obicei nu se declară explicit care e sursa informațiilor, cine este furnizorul de servicii, și nici dacă acesta intenționează să utilizeze informațiile și în alte scopuri.

De multe ori chiar, ștergerea informațiilor introduse

benevol pur și simplu nu este prevăzută, ele rămânând înregistrate „pe veșnicie”, chiar dacă sunt greșite sau devin cu timpul depășite. Aici lipsa de reglementări clare deschide poarta pentru abuzuri grave asupra datelor private sau chiar secrete ale utilizatorilor, cu atât mai mult cu cât majoritatea lor sunt foarte tineri și încă nefamiliarizați cu pericolele din Internet.

În ultimii ani  comunicarea și impactul rețelelor  sociale are consecințe din ce în ce mai vizibile, chiar și pe plan mondial. Analiștii sunt de părere că fără rețele sociale evenimentele s-ar fi desfășurat altfel.

Aceste reţele sociale fac parte din fenomenul relativ nou, atât la nvel naţional cât şi la nivel global. Astfel, membrii unei reţele sociale sunt legaţi între ei în mod informal, fără obligaţii, dar, de obicei, contribuie activ la colectarea şi răspândirea informaţiilor pe întregul glob prin intermediul web-ului. Rolul reţelelor de socializare web, din domeniul Internet-ului şi informaticii, sunt comunităţi de utilizatori cu interese comune ai unor site-uri web, care în general oferă şi o paletă de servicii web specializate pe anumite domenii.

Uneori conţinutul informaţional, care este oferit în reţeaua socială, este generat chiar de către utilizatori, spre un  public tinta caz în care se vorbeşte despre medii sociale.

Rolul reţelelor de socializare ne ajută să păstrăm legatura cu prietenii, colegii de liceu sau facultate, cum este cazul Facebook. Să ne găsim o relaţie, sau să ne găsim un job mai bun sau să găsim o platformă de promovare online profesională . Prietenii pe care îi putem face on-line sunt doar unul din beneficiile oferite de aceste reţelele. Totodată, avem posibilitatea să interacţionăm cu oameni din alte ţări, iar în acest fel putem afla lucruri noi şi destul de interesante despre alte culturi.

Un alt avantaj al reţelelor de socializare este faptul că putem găsi un loc de muncă mult mai uşor

şi imaginea creată într-o activitate on-line ne poate ajuta la un potenţial interviu. Din ce în ce mai multe firme au specialişti în resurse umane, care urmăresc aceste site-uri pentru a-şi găsi noi angajaţi. Un studiu recent arată, că 45% din angajatori folosesc mediul on-line pentru a recruta noi oameni, faţă de 22% cât era procentul cu 1-2 ani în urmă. În continuare, vom caracteriza doar câteva din reţelele de socializare utilizate pe larg atât la nivel naţional cât şi global.

Reţeaua Facebook, 2 este un site web de tip reţea de socializare din Internet, creat pentru a oferi posibilitatea de a contacta persoane apropiate, dar şi persoane încă necunoscute. Ea este cea mai mare reţea de socializare şi una dintre cele mai răspândite din lume, având 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la Internet la nivel mondial foloseşte această platformă măcar o dată pe lună pentru un start-up . Este estimată la o valoare de aproape 6,5 miliarde de dolari, deţine 58% din traficul pe reţelele sociale din Statele Unite şi are în lumea întreagă peste 300 milioane de vizitatori unici.

Prin urmare, la capitolul dezavantaje, putem spune că multă lume nu este conştientă de eficienţa de comunicare prin  reţele sociale şi le folosesc inutil, ceea ce înseamnă o pierdere de timp. În acelaşi timp, trebuie să recunoaştem că reţelele sociale creează dependenţă. Nu vom realiza cât de mult timp petrecem în activitatea on-line, fiind mereu captivi de noile informaţiii apărute.

Atunci când ne dorim să promovăm afacerea sau compania prin intermediul reţelelor de socializare, trebuie să construim un profil al afacerii, fără ca acesta să aibă tangenţă cu profilul personal si sa vizeze un public tinta. Dacă folosim reţelele sociale pentru interes de business, trebuie ca profilul să fie atrăgător şi actualizat des, astfel incat sa pastram un public tinta, mereu interesat de oferta de bunuri si servicii pe care o putem oferi.

Prin public țintă intelegem  setul de consumatori, clienți ideali sau cumpărători

care sunt direcționați de o companie, fie fizica fie din mediul on-line, cu scopul de a-i seduce cu un produs sau serviciu specific Adică, public țintă este oricine ar putea avea nevoie de produsul sau serviciul oferit de agentii economici. Determinarea unui  public țintă pentru un produs este esențială pentru ca propunerea propusă să fie profitabilă și de succes. O companie de promovare trebuie să identifice cine sunt consumatorii potențiali ai serviciilor sale pentru a defini strategiile și implementarea acestora care vizează sectorul respectiv.

Organizațiile, clasele, echipele și alte grupuri pot folosi Grupuri Google pentru a face lucruri precum: să găsească persoane cu pasiuni sau interese similare și să participe la conversații online; să își trimită e-mailuri folosind o adresă de e-mail de grup; să lucreze împreună la proiecte; să organizeze întâlniri și evenimente.

Echipamente și sisteme pentru securitate în muncă

Tot mai des se formeaza grupuri de discutii in retelele sociale, deoarece acestea au interese comune. De exemplu acum la scoala, toti parintii unei clase sunt introdusi in grupul clasei pe whathup, pentru a li se putea comunica activitatile care se vor desfasura zilele urmatoare, problemele in legatura cu elevii problema, se comunica date despre desfasurarea anumitor proiecte, la care pot participa si parintii si orice alte activitati din viata cotidiana a elevilor. Chiar sunt necesare aceste grupuri de discutii in retelele sociale, pentru ca ele tintesc doar acele persoane care au interese comune, avand in vedere ca stirea se afla imediat.

Trebuie sa tinem cont si de impactul retelelor de socializare atat in mod pozitiv cat si negativ., cat si de condiţiile de securitate în reţelele de socializare. În timp ce majoritatea utilizează site-urile de socializare, trebuie să fim atenţi cu informaţiile pe care le dezvăluim şi modul în care le protejăm. Oamenii pot utiliza din neatenţie sau în mod intenţionat informaţiile noastre pentru a defăima reputaţia sau chiar pentru a ne fura identitatea. Deci site-urile reţelelor de socializare sunt utilizate pentru a intra în contact cu prietenii vechi sau pentru a face noi prieteni, pentru a creea conexiuni de afaceri şi de a împărtăşi informaţii şi opinii cu privire la subiectele care ne interesează. Trebuie să analizăm atent ce informaţie plasăm şi cine o accesează.

Rolul reţelelor de socializare ajută la îmbunătăţirea vieţii sociale

însă întotdeauna trebuie să existe un echilibru între interacţionarea on-line şi cea reală, pentru că nu putem petrece tot timpul pe care îl avem în faţa calculatorului. Totodată, putem remarca faptul că anumite reţelele de socializare din activitatea on-line vor schimba modul de abordare a vieţii sociale, economice, politice, educaţionale. Unele reţelele de socializare vor reduce costurile de comunicare şi vor întări comunităţile. Odată cu dezvoltarea rapidă de comunicare prin reţelele de socializare trebuie create şi noi moduri de evaluare a lor.

În general vorbind despre rolul rețelele de socializare sunt rețele de indivizi care au scopuri comune. Rețelele de socializare de pe internet (numite și rețele sociale) s-au dezvoltat foarte rapid în ultimii 20 de ani, devenind principala modalitate de creare și menținere a relațiilor și de comunicare virtuală dar și de promovare online pentru afaceri și servicii .

Diversele rețele sociale au scopuri ușor diferite.

Unele sunt destinate împărtășirii fotografiilor (Flickr, Pinterest), filmelor (YouTube , TuningTube , Vtube , Exxtrastar , PartyTube ), gândurilor (Facebook, Twitter), altele pentru managementul carierei profesionale (LinkedIn). Însă toate se bazează pe crearea unor conexiuni interpersonale bazate pe asemănările în interesele, activitățile și relațiile din viața reală. Comunicarea prin  rețelele de socializare poartă în sine o multitudine de avantaje și oportunități, însă în același timp are și multe pericole.

Rolul rețelele sociale reprezintă multe avantaje. Cu ajutorul lor poate crește activitatea socială a unui individ și poate crește numărul relațiilor noi. Menținerea acestor relații este foarte ușoară, întrucât este posibilă comunicarea prin activitatea on line în timp real chiar și cu persoanele care sunt la o distanță de mii de kilometri. Această comunicare permite în același timp ca indivizii să fie informați permanent de întâmplările din viața reală aproape imediat ce s-au petrecut acestea.

Canalul cu cel mai scăzut cost pentru publicitate

promovarea serviciilor și produselor firmelor printr-un public tinta, format in timp cu multa precizie.  Ofertele companiilor, concursurile organizate de acestea se răspândesc repede prin rețea prin conexiunile existente între utilizatori. La fel ca publicitatea,  anunțurile și știrile de ultima oră ajung repede la oricare membru al rețelelor de socializare.

În ultimii ani viața cotidiană a devenit foarte comodă. Oamenii tind să fie mai leneși pentru că orice au nevoie este la îndemâna lor. Mare parte a membrilor acestor rețele tinde să stea mai degrabă acasă și să comunice prin acest intermediu, decât să iasă la o întâlnire cu prietenii. Discuțiile astfel sunt depersonalizate, se folosesc multe prescurtări și emoticoane, care ar reflecta într-un fel starea partenerului la discuție, însă nu se poate sesiza accentul, intonația și mimica adevărată a acestuia.

Toate informațiile sunt accesibile

Astfel și informațiile personale pe care nu am vrea ca oricine sau toată lumea să afle. Prin comunicarea prin retele sociale, informațiile noastre personale pot ajunge la orice persoană, deci nu mai există intimitate, viață privată. Folosind  grupuri de discutii in retelele de socializare pierdem sensul timpului, de exemplu in cazul copiilor care se joaca pe telefoane sau laptopuri in grup si nici nu mai percep ce se intampla in jurul lor, in viata reala .

Nu de multe ori strigam prin casa singura sa mi chem copiii la mancare , la joaca cu jucării sau la teme si am trezeam ca nimeni nici nu realizeaza ca trebuie sa opresca activitatea din lumea virtuala.  Lenea și folosirea acestor rețele rezultă în petrecerea timpului în mod inutil. În loc să ieșim la aer liber, să ne întâlnim cu familia și prietenii, să citim sau să învățăm ceva nou, stăm în fața calculatoarelor sau cu telefoanele și alte obiecte tehnologice în mână să ne jucăm, să postăm lucruri neimportante și inutile, și să comentăm viața altora.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.